Contact us!
Contact information for the person responsible for the communication
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
ESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
22.07.2021
Budimex z myślą o zwiększeniu elastyczności oraz pełnej niezależności w realizacji kontraktów z segmentu prac torowych i zabudowy sieci trakcyjnej planuje zakup nowego sprzętu w pełni przystosowanego do poruszania się po polskich torach. Park maszynowy spółki Budimeksu wzbogaci się o nowe podbijarki, zgrzewarki, zgarniak i lokomotywę i drezyny, a także kilkadziesiąt specjalistycznych wagonów. W sumie Budimex będzie dysponował ponad 80 jednostkami taboru i maszyn torowych. Koszt inwestycji w nowy sprzęt wyniesie 129 mln zł.
Budimex już teraz przygotowuje się do odbioru dwóch maszyn (podbijarki oraz zgarniarki), które powinny dotrzeć z zakładu Plasser & Theurer do Polski na przełomie lipca i sierpnia br. Spółka podjęła decyzję o inwestycji we własne zasoby w zakresie sprzętu kolejowego w 2018 roku, zakupiono wówczas pociąg sieciowy i dwa pojazdy dwudrogowe do rozwieszania sieci, a także podbijarkę rozjazdową Unimat, podbijarkę torową typu CSM, profilarkę, zgrzewarkę, drezyny i wagony specjalistyczne. Kolejny etap inwestycji w nowe sprzęty ma przyczynić się do pełnej samodzielności Budimeksu podczas realizacji działań kontraktowych.
– Po fazie próbnych realizacji w zakresie sieci trakcyjnej już od ponad pół roku prowadzimy prace w tym zakresie z wykorzystaniem własnego sprzętu i ludzi. Potrzebowaliśmy trochę czasu na wdrożenie, ale teraz np. na kontrakcie na Warszawie Zachodniej wszystkie roboty z zakresu montażu sieci trakcyjnej wykonujemy samodzielnie. Planujemy dalszy rozwój kompetencji w tym zakresie i samodzielną realizację prac na kolejnych kontraktach – mówi Maciej Olek, Dyrektor Budownictwa Kolejowego Budimex S.A.
Budimex dokłada wszelkich starań aby działać w oparciu o własny sprzęt. Wypożyczanie odbywa się jedynie w wyjątkowych sytuacjach, najczęściej wtedy gdy następuje nagromadzenie wielu prac jednocześnie, bądź pojawiają się okoliczności utrudniające transport maszyn z jednej budowy na drugą. Budimex posiada szereg predyspozycji do wykonywania wszystkich prac w zakresie infrastruktury kolejowej z wyłączeniem jedynie technologii służących do sterowania ruchem kolejowym. – dodaje Maciej Olek.
Zakup nowego sprzętu to inwestycja na lata. Budimex ma w planach wejście na rynek międzynarodowy, a przy wygranych kontraktach kolejowych maszyny te będą używane także podczas działań za granicą.
– Maszyny tego typu kupuje się z myślą o wykorzystywaniu ich przez 15-20 lat. Tempo zwrotu tych inwestycji zależy oczywiście od skali i liczby realizowanych kontraktów. Trzeba jednak pamiętać, że są to inwestycje, które gwarantują nam niezależność i dają dużo większą elastyczność w zakresie planowania i realizacji prac co przekłada się wprost na efektywność realizacji projektów i w tym sensie możemy mówić, że zwracają się natychmiast – komentuje Maciej Olek.
Contact information for the person responsible for the communication
Budimex spokesperson