Home page > Budimex SA has completed the construction of 25 km of the S17 route (Warsaw – Lublin)
Find in media:
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
Investor information
Current quotes
See moreFinancial ratios
Current quotes
See moreESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
04.07.2019
Budimex SA oddał od użytku ponad 25 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 wraz z infrastrukturą towarzyszącą i obiektami inżynierskimi na trasie Garwolin – Kurów. Inwestycja została zrealizowana dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Roboty zaowocowały powstaniem na tej trasie m.in. trzech węzłów drogowych – Górzno, Gończyce i Trojanów oraz dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych. Na obu zrealizowanych odcinkach wbudowane zostało łącznie ok. 328 tys. ton betonu cementowego, ok. 155 tys. ton mas bitumicznych oraz ok. 3 mln ton nasypów.
Prace na obu odcinkach rozpoczęły się w marcu 2017 r. i były prowadzone w trybie „projektuj i buduj”. Droga wykonana jest w technologii nawierzchni betonowej. O skali inwestycji świadczą związane z nią liczby. Tylko przy pierwszym zadaniu prace realizowane były z wykorzystaniem 90 jednostek sprzętowych. Dzięki realizacji tego odcinka i sąsiednich przez innych generalnych wykonawców, droga ekspresowa S17 jest już w pełni gotowa od Garwolina do Lublina a więc na blisko 70% długości całej trasy – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA.
Odcinek 1 – kilometr drogi w wykopie o głębokości 9,5 m
Ponad 12-kilometrowy odcinek drogi z Garwolina do Gończyc posiada 45 przepustów ekologicznych i hydrologiczno-ekologicznych, dwa mosty oraz 6 wiaduktów drogowych. – Wybudowaliśmy także dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich, o nazwie Górzno zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z drogą powiatową, z kolei węzeł Gończyce ma na celu połączenie drogi wojewódzkiej z trasą ekspresową S17 – mówi Jakub Drozdowski, dyrektor rejonu Budimex SA. Kilometr drogi na tym odcinku będzie przebiegać w wykopie o głębokości 9,5 m. – Jego objętość jest równa 323 tys. m3. Wymagało to wybrania ok. 613 tys. ton gruntu, co w przeliczeniu na samochody ciężarowe jest równoważne ze zrobieniem przez nie ok. 24 tys. kursów – dodaje Jakub Drozdowski. Przy odcinku między Garwolinem, a Gończycami stanął także Obwód Utrzymania Drogi, w skład którego wchodzą m.in. budynek warsztatowo-garażowy czy magazyn, mieszczący ok. 30 ton soli drogowej.
Odcinek 2 z 82-metrowy wiaduktem
Inwestycja drogowa zlokalizowana na terenie powiatu garwolińskiego, w gminach Sobolew i Trojanów, liczy ponad 13 km, a na jej trasie stanęły węzeł Trojanów oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, o nazwach MOP Wola Korycka i MOP Mroków. Podobnie jak w przypadku odcinka 1, również przy tej inwestycji fragment drogi przebiega w wykopie. Jego głębokość to 13 m. – Najdłuższym obiektem tego odcinka jest z kolei czteroprzęsłowy wiadukt drogowy WD-34, pod którym przebiega trasa główna S17 oraz dwie drogi równoległe. Wiadukt mierzy ponad 82 m – mówi Jakub Drozdowski.
Budowa drogi ekspresowej S17 ma na celu lepsze skomunikowanie wschodniej Polski oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów i usług, nie tylko między województwami mazowieckim i lubelskim, ale także poza granicami kraju.
Zdjęcia i materiały wideo zrealizowanej drogi ekspresowej S17 w wysokiej rozdzielczości: https://drive.google.com/open?id=10wlxkVX_mYXT0RNBu44rfkkC2QpWUihj Film prasowy: https://drive.google.com/open?id=1fzX3rzJfUOcCoiRSmquin2G6aaxEpCp8 Film promo: https://drive.google.com/open?id=1vptBtyDWiYLHomxTZQKogCQmW7PS60Ru |
Budimex S17