Home page > Drivers in Podkarpacie will drive on a new section of the A4
Find in media:
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
Investor information
Current quotes
See moreFinancial ratios
Current quotes
See moreESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
27.05.2013
W pierwszej kolejności zostanie oddany do ruchu 18-kilometrowy odcinek od węzła Jarosław Wschód (okolice Pawłosiowa) do węzła Przemyśl (skrzyżowanie z DK77, okolice Radymna). Natomiast oddanie do ruchu odcinka od węzła. Jarosław Zachód do węzła Jarosław Wschód uzależnione jest od zakończenia budowy węzła Jarosław Zachód realizowanego przez innego wykonawcę.
Autostrada A4 w liczbach:
• powierzchnia autostrady – 427 ha,
• długość odcinka – 25,655 km,
• drogi dojazdowe – 38 km,
• roboty ziemne: wykop – 4,5 mln m3 (ok. 2 tys. kursów dziennie), – nasyp – 4,3 mln m3,
• nawierzchnia bitumiczna: 500 tys. ton (ok. 20 tys. kursów),
• podbudowa z kruszywa: 900 tys. ton (30 tys. kursów, 15 tys. wagonów, ok. 500 pociągów),
• wzmocnienie gruntów – 100 ha,
• liczba kolumn gruntowo – cementowych – 12,5 tys. szt., łączna długość 150 km,
• kolumny powstałe w wyniku dynamicznej wymiany gruntu – 300 tys. ton, tj. 10 tys. kursów,
• wzmocnienia były wykonywane na 25 proc. powierzchni autostrady,
• łączna długość barier stalowych – 60 km,
• zbudowano 23 obiekty mostowe, z czego 13 wiaduktów w ciągu autostrady i 10 wiaduktów drogowych,
• wykonano 19 km pali żelbetowych pod obiekty mostowe,
• wbudowano około 100 tys. m3 betonu na obiektach,
• zamontowano około 14 tys. ton zbrojenia na obiektach,
• najdłuższy obiekt ma 206 m,
• system odwodnienia to łącznie 50 km,
• zbiorniki retencyjne z funkcją ekologiczną – 12 szt.,
• budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej: gazociąg – 8 km, linie energetyczne – 14 km, oświetlenie – 34 km kabli, teletechnika – 35 km kanalizacji SIA (systemu informacji autostradowej).
Umowa z rzeszowskim oddziałem GDDKiA na projekt i budowę 25,6- kilometrowego odcinka autostrady A4, o wartości 794,4 mln zł netto, została podpisana 29 października 2009 roku.
Prace budowlane na pierwszym odcinku – Jarosław – okolice Pawłosiowa – rozpoczęły się w sierpniu 2010 roku, natomiast na odcinku od Pawłosiowa do Radymna – w październiku 2010 roku.