Home page > Modernization of the Bydgoszcz railway station
Find in media:
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
Investor information
Current quotes
See moreFinancial ratios
Current quotes
See moreESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
28.08.2014
29 sierpnia 2014 roku, po trzech miesiącach od podpisania umowy, został wmurowany kamień węgielny pod nowy dworzec PKP w Bydgoszczy. Wykonawcą inwestycji wartej 134 mln złotych netto jest konsorcjum Budimeksu (lider, 90 proc. udziałów) i bydgoskiej spółki Lech.
W miejscu starego wyburzonego dworca powstaje nowoczesny, pięciokondygnacyjny (jedna kondygnacja podziemna) budynek dworcowy ze szklaną elewacją. Obecnie jest wylewana płyta fundamentowa pod nowy dworzec. Prace przy jego budowie rozpoczęły się pod koniec czerwca br.
Do zadań Budimeksu należy również remont i rewitalizacja zabytkowego dworca wyspowego zlokalizowanego między peronami 3. i 4. Ten czterokondygnacyjny obiekt został wybudowany w połowie XIX wieku. Obecnie trwają prace rozbiórkowe wewnątrz budynku. Po remoncie dworzec wyspowy odzyska charakterystyczny dwuspadowy dach z wieżyczkami zegarowymi.
Równolegle są prowadzone prace remontowe w tunelu pasażerskim, który będzie miał wzmocnioną konstrukcję i wymienione panele okładzin. Trwa remont peronu 2. i przylegających torów.
Prace przebiegają zgodnie z planem. Na budowie pracuje 150 – 200 osób dziennie. Docelowo liczba pracujących przy realizacji tej inwestycji wzrośnie do ok. 500.
Nowy dworzec w Bydgoszczy wraz z infrastrukturą towarzyszącą będzie gotowy w listopadzie 2015 roku.