Contact us!
Contact information for the person responsible for the communication
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
Investor information
Current quotes
See moreFinancial ratios
Current quotes
See moreESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
09.12.2022
Budowa nowej Stacji Warszawa Zachodnia przekroczyła poziom zaawansowania 55%. Na budowie pracuje ponad 0,5 tysiąca ludzi i 200 jednostek sprzętu.
Generalny Wykonawca przebudowy – Budimex SA wkracza w kolejną fazę prac. Od 11 grudnia (niedziela) sprzęt i budowlańcy będą pracować na starych peronach, bliżej Alei Jerozolimskich o numerach: 3, 4 i 5. Nad tą częścią stacji powstanie także nowa konstrukcja zadaszenia i elementów obsługi pasażerów: poczekalni, ławek, tablic informacyjnych, oświetlenia itp. Prace trwać będą także pod ziemią – w nowym tunelu na poziomie -1 pod wyłączonymi peronami. Na powierzchni powstanie w tym miejscu nowy układ torowy z siecią trakcyjną. Budimex będzie również budować ścianę oporową na wschodniej głowicy stacji, która w przyszłości umożliwi dodatkowe połączenie między torami linii średnicowej. Trwa także budowa nowej hali dworca od strony Woli.
W związku z pracami ruch pociągów i obsługa pasażerów z peronów 3, 4 i 5 przeniesie się na perony 1, 2, 6, 7, 8 i 9. Aby ułatwić dostęp do tych peronów powstało wejście na kładkę od strony Alei Jerozolimskich. Cała kładka nad peronami będzie już czynna z wejściami zarówno od strony Ochoty jak i Woli. Między pętlą autobusową na ul. Tunelowej, obok zejścia z kładki a peronem 9 kursuje cały czas Budimelex dla pasażerów. W drugiej połowie 2023 będą otwierane kolejno perony 5 i 4 i wtedy prace przeniosą się na perony 1 i 2.
Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto. Realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Prace rozpoczęły się w grudniu 2020 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 roku.
Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
Warszawa Zachodnia Budimex
Contact information for the person responsible for the communication
Budimex spokesperson