Contact us!
Contact information for the person responsible for the communication
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
ESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
21.12.2022
Budimex zakończył budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad Oddział w Olsztynie.
Nowy odcinek S5 łączy obwodnicę Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 z dotychczasowym przebiegiem drogi krajowej nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy wraz z dostosowaniem istniejącego odcinka DK16 od węzła Ostróda południe do węzła Ostróda zachód. Budowa S5 w standardzie 2+2 pasy rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. Termin kontraktowy zgodnie z umową przypadał na 28.05.2023 r. Wartość kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie wynosi 165,6 mln zł netto.
Podczas realizacji inwestycji wykorzystano blisko 1 000 000 m3 gruntów. Dodatkowo w związku z zaleganiem gruntów słabonośnych do głębokości 13,5 m na obszarze 12 500 m2 wykonano wzmocnienie terenu kolumnami betonowo żwirowymi o maksymalnej długości kolumn. Docelowo wbudowano w drogę 75 000 ton mas bitumicznych.
Powstały 4 nowe obiekty inżynieryjne w ciągu drogi ekspresowej (2 przejścia dolne dla zwierząt dużych, 2 wiadukty drogowe nad drogami istniejącymi) i 2 obiekty inżynierskie nad drogą ekspresową. Budimex zrealizował także 6 przepustów do celów ekologicznych przeznaczonych dla małych zwierząt. Podczas budowy obiektów inżynierskich wykorzystano 7 000 m3 betonu oraz 600 ton stali.
Budowa S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Budimeksu na Warmii i Mazurach. Wcześniej polski wykonawca zrealizował obwodnicę Smolajn i Olsztyna oraz południową obwodnicę Ostródy Pododcinek B, czyli blisko 10 – kilometrowy fragment trasy ekspresowej S7 (9,7km) i niewiele krótszą drogę krajową DK16 (9km). Na zakres robót ostródzkiej inwestycji składało się również wybudowanie największego w Europie mostu typu extradosed. Rekordowa czteroprzęsłowa inwestycja o łącznej długości 677 metrów została wykonana w technologii nawisowej.
Obecnie w tym województwie Budimex realizuje także rozbudowę DW nr 527 na odcinku odc. Łukta – Olsztyn. Termin zakończenia prac planowany jest na czerwiec 2023 roku.
Powiązane informacje:
Obwodnica Smolajn zrealizowana przed terminem | Biuro prasowe Budimex SA
Budimex Ip S5 Ornowo Wirwajdy
Contact information for the person responsible for the communication
Budimex spokesperson