Home page > The construction of the Pomeranian Metropolitan Railway enters the next stage
Find in media:
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
Investor information
Current quotes
See moreFinancial ratios
Current quotes
See moreESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
05.06.2013
Po wyburzeniu wszystkich obiektów (łącznie 14), rozpoczną się roboty związane ze wzmocnieniem gruntu pod nowe obiekty mostowe i nasypy kolejowe. Już są budowane platformy robocze pod palownice. Rozpoczęły się także roboty ziemne, tj. rozbiórki istniejących nasypów. Cały teren inwestycji został sprawdzony przez saperów, prowadzony jest nadzór archeologiczny i przyrodniczy. Z placu budowy są usuwane karpiny po wycince drzew oraz humus. Trwa budowa dróg dojazdowych i technologicznych (łącznie powstanie ok. 10 km tych dróg). Zostało już także zorganizowane zaplecze budowy wykonawcy i inżyniera kontraktu.
Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Równolegle z pracami budowlanymi są prowadzone intensywne prace projektowe, które pozwolą na realizację kolejnych etapów inwestycji.
Łącznie na 17- kilometrowym odcinku dwutorowej linii kolejowej powstanie 16 wiaduktów kolejowych, 7 wiaduktów drogowych i jednej estakady w rejonie lotniska, 5 przejść nad torami, kładki dla pieszych, przepusty, przejścia dla zwierząt. W zakres inwestycji wchodzi także budowa 8 przystanków dla pasażerów, budynku Lokalnego Centrum Sterowania, stacji technicznej do zmiany kierunku jazdy pociągów, a także 1,4- kilometrowego odcinka jednotorowej łącznicy PKM z linią kolejową 201.
Pomorska Kolej Metropolitalna usprawni regionalny transport kolejowy. Gdańsk i Gdynia zostaną połączone z gdańskim portem lotniczym. Dodatkowo Gdańsk zyska połączenie z Kartuzami i Kościerzyną.
Umowa z Pomorską Koleją Metropolitalną SA na projekt i budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku, o wartości 582,2 mln złotych netto, została podpisana 7 maja 2013 roku. Prace potrwają do końca kwietnia 2015 roku.
W latach 2007 – 2009 Budimex w konsorcjum z Ferrovialem Agroman zmodernizował stację kolejową Gdynia Główna Osobowa za 146,1 mln zł netto.
Obecnie Budimex modernizuje ponad 50- kilometrowy odcinek torów kolejowych linii nr 9 objętych zarządzaniem LCS Iława. Wartość realizowanego kontraktu wynosi prawie 698 mln zł netto.