12.12.2012

The construction of the S8 is ahead of schedule!

Share article

Na budowanym odcinku trwa budowa nasypów. Dobiega końca stabilizacja podłoża gruntowego oraz wzmacnianie podłoża materacami geosyntetycznymi. Zakończono wykonywanie kolumn żwirowych i  betonowanie kolumn betonowych.

Ze względu na spadek temperatury przerwano asortymenty robót, które z powodu reżimu technologicznego nie mogą być wykonywane w niskich temperaturach. Przed nadejściem zimy udało się ułożyć 32 proc. warstwy mrozoochronnej, 40 proc. podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem, 9 proc. podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz 22 proc. podbudowy z chudego betonu.

Na jednej jezdni drogi ekspresowej S-8 wykonano odcinek nawierzchni betonowej o długości 2 km (w rejonie Róży).

Zaawansowanie robót drogowych osiągnęło poziom 59 proc.

Postęp prac jest także widoczny na obiektach mostowych. Zakończono roboty fundamentowe w zakresie pali wielkośrednicowych. Dobiegło końca betonowanie ław fundamentowych, korpusów i słupów podpór mostów i wiaduktów. Tam, gdzie to możliwe, wykonywane są ustroje nośne obiektów. Do wykonania pozostały tylko trzy. Wraz z postępującą budową nasypów, zasypywane są przyczółki obiektów mostowych, przejścia dla zwierząt i przepusty. Poziom zaawansowania prac na obiektach mostowych wynosi obecnie 65 proc.

Wzdłuż budowanego odcinka wykonywana jest kanalizacja deszczowa, zakończono już budowę sieci wodociągowych. Trwa betonowanie skarp i dna zbiorników retencyjnych. Jeden z sześciu zaplanowanych zbiorników jest już gotowy. Dobiegła końca przebudowa kolizji z liniami telekomunikacyjnymi oraz z sieciami wysokiego Punkcie Poboru Opłat w Rzgowie trwają prace przy budowie oświetlenia drogowego na oraz budowa budynków obsługi technicznej.

Wyżej wymienione roboty branżowe są zaawansowane w 40 proc.

Prace są prowadzone w systemie dwuzmianowym, a jeśli wymaga tego technologia – przez całą dobę. Na budowie pracują 544 osoby – 53 przedstawicieli kadry inżynierskiej, 21 majstrów, 76 operatorów sprzętu budowlanego, 180 kierowców i 214 pracowników fizycznych.
Prace są wykonywane przy użyciu 200 jednostek sprzętowych.

Umowa z łódzkim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę 8. odcinka drogi ekspresowej S8 (węzeł Róża – Wrocław), o wartości 689,2 mln zł netto, została podpisana 5 października 2011 roku. Na zrealizowanie tej inwestycji Budimex ma 2 lata i trzy miesiące. Prace zakończą się 5 stycznia 2014 roku. 

W ramach kontraktu Budimex wybuduje 19,4- kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 oraz dwa węzły drogowe – „Pabianice” i „Rzgów”.

W zakres prac kontraktowych wchodzą także:

– budowa Miejsca Obsługi Podróżnych „Guzew” wraz z infrastrukturą techniczną,
budowa strefy poboru opłat wraz z infrastrukturą techniczną,
przebudowa ok. 150- metrowego odcinka drogi wojewódzkiej 485 wraz z budową ronda,
przebudowa ok. 1,4- kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1,
przebudowa dróg powiatowych 3309E, 3303E, 2916E o łącznej długości 1,4 km,
przebudowa 4 dróg gminnych o łącznej długości 2 km,
budowa chodników, zjazdów, zatok autobusowych, parkingów dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne,
budowa dróg dojazdowych o łącznej długości 26,7 km oraz dróg zbiorczych o łącznej długości 3,4 km,
budowa łącznic węzłów „Pabianice” (2,3 km) i „Rzgów” (3,5 km),
budowa systemu odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego,
budowa 10 wiaduktów, w tym trzech w ciągu drogi ekspresowej, dwóch nad drogą ekspresową, jednego nad drogą
  powiatową, dwóch w ciągu tej drogi, jednego w ciągu drogi gminnej i jednego nad drogą krajową,
budowa trzech obiektów mostowych nad rzekami Pabianka, Bychlewka i Dobrzynka,
budowa kładki dla pieszych nad drogą ekspresową,
budowa przejazdu gospodarczego w ciągu S8 nad drogą dojazdową,
budowa 38 przejść dla zwierząt i 71 przepustów.