Home page > The western bypass of Lublin built by Budimex is now open
Find in media:
Menu
About us
Offer
Electromobility
RES
Foreign markets
We are reaching out further and further. We are making strategic investments outside Poland.
Contractors
Investor relations
ESG
Safety
This is our priority and our common good. We are committed to ensuring that our employees and partners, once the work is completed, return home safely.
Media
About everything we do.
On a regular basis.
Find in media:
09.12.2016
9 grudnia uroczyście oddano do użytkowania Zachodnią Obwodnicę Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Nowa droga wybudowana przez Budimex pozwala ominąć Lublin od strony zachodniej.
W ramach kontraktu Budimex wybudował odcinek o długości ok. 9,8 km. Zachodnia obwodnica rozpoczyna się od wybudowanego na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i kończy się na połączeniu z istniejącą DK19 w Konopnicy. Powstały też dwa węzły: Lublin Szerokie na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 830 oraz Lublin Węglin na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747.
Jednym z największych wyzwań podczas realizacji tego kontraktu było wykonanie wiaduktu kolejowego WK-6. Pierwotny projekt przewidywał wykonanie wiaduktu kolejowego WK-6 w postaci jednego przęsła w formie łuku Langera, co skutkowało wyłączeniem z eksploatacji jednego z torów (naprzemiennie) przez okres co najmniej jednego roku. Aby skrócić ten okres, zaproponowaliśmy zmianę konstrukcji obiektu i technologii wykonania, czyli zbudowania wiaduktu w postaci ramy dwunawowej żelbetowej, o osobnej konstrukcji pod każdy tor oraz technologii budowy, polegającej na nasuwaniu konstrukcji. Skróciło to okres wyłączenia 1 toru do 2 tyg. – mówi Rafał Miśkiewicz Dyrektor Kontraktu.
W ramach robót realizowanych w okresie 29.10.2014 -29.11.2016 wykonano m.in. 2 jezdnie drogi S19 (odcinka obwodnicy Lublina) wraz z rezerwą terenu pod 3 pas ruchu, 2 węzły drogowe, 2 wiadukty w ciągu S19, 6 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych wiadukt kolejowy w ciągu linii kolejowej nr 7, przejazd gospodarczy, kładkę pieszo-rowerowa i przejście dla zwierząt. Ponadto przebudowano drogi wojewódzkie powiatowe i lokalne oraz wykonano elementy infrastruktury towarzyszącej.