Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
31.10.2018
Droga ekspresowa S7 Gdańsk – Elbląg, na odcinku Nowy Dwór Gdański – Elbląg (węzeł Kazimierzowo) została 31 października oddana do użytku przez Budimex w terminie. Trasa licząca nieco ponad 19 km jest już udostępniona do ruchu.
Budowa trasy ruszyła w 2015 roku i została podzielona na dwa odcinki. Wykonawcą drugiego z nich, od Kazimierzowa do Nowego Dworu Gdańskiego był Budimex. W ramach kontraktu firma zbudowała m.in. dwa węzły drogowe, dwupoziomowe: Żuławy Wschód i Elbląg Zachód. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł brutto.
Budimex podpisał umowę na realizację odcinek S7 w październiku 2017 r. Do największych przedsięwzięć przy okazji tej inwestycji należało zbudowanie mostu nad rzeką Nogat. – To najdłuższy obiekt na tej budowie, liczący 595 m. Wykonaliśmy go metodą nasuwania – mówi Jakub Długoszek, dyrektor rejonu Budimex. Poza dwoma węzłami drogowymi i mostem, Budimex wykonał także w sumie 4 obiekty, tj. mosty i wiadukty nad drogą ekspresową, w celu skomunikowania ruchu lokalnego oraz 17 przejść dla zwierząt.
Droga wyjątkowo wzmocniona
Odcinek drogi S7 zbudowany przez Budimex jest ewenementem w skali kraju pod względem zastosowanych rozwiązań. – Każdy kilometr ponad 19-kilometrowej trasy został wzmocniony technologiami, np. drenami prefabrykowanymi, których zużyliśmy w sumie 6 mln metrów bieżących. Zbudowaliśmy także nasypy przeciążające z 4 mln m3 gruntu. Mają one symulować obciążenie, jakie będzie miało miejsce podczas użytkowania tej drogi przez pojazdy. Ich zastosowanie wygenerowało osiadania gruntu, które na tym terenie i tak by nastąpiły, ale dzięki nasypom odbyło się to pod naszą kontrolą. Dzięki temu droga jest równa i bezpieczna – tłumaczy Jakub Długoszek.
Droga ekspresowa S7 będzie liczyć w sumie aż 720 kilometrów i połączy Trójmiasto z Warszawą oraz w dalszej kolejności z aglomeracjami, radomską, kielecką i krakowską. Wraz z autostradą A1 będą stanowić jedne z najważniejszych dróg prowadzących nad Morze Bałtyckie. – Budowa S7 to także ważna inwestycja w kontekście poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Już samo zredukowanie ilości skrzyżowań jednopoziomowych na rzecz dwupoziomowych znacznie polepszy płynność ruchu. Jesteśmy dumni, że to kolejny, tak ważny projekt drogowy w naszym kraju, w którego realizacji bierzemy udział – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex S.A.
Budimex Ip S7elblaggdansk 20181031
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex