Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Informacje dla inwestorów
Bieżące notowania
Zobacz więcejRaporty bieżące
Zobacz więcejWskaźniki finansowe
Bieżące notowania
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
12.12.2018
Prace nad tworzoną w systemie „Projektuj i buduj” drogą S51 (obwodnica Olsztyna) postępują szybciej niż zakładano. Firma Budimex zakończyła większą część prac, które obejmują ponad 16 km trasy Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe. Dziesięciokilometrowy odcinek od węzła Jaroty do węzła Olsztyn Wschód planuje zgłosić do użytkowania jeszcze w tym roku, czyli na kilka miesięcy przed terminem. Sześciokilometrowy odcinek od węzła Jaroty do nowopowstałego odcinka S51 Budimex zgłosi do ruchu do maja 2019 roku.
W ramach inwestycji stworzony trzy węzły drogowe – Jaroty, Pieczewo oraz Olsztyn Wschód. Inwestorem obwodnicy jest olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności. Całkowita wartość kontraktu to ponad 1 mld zł brutto. Prace wiązane z budową obwodnicy Olsztyna rozpoczęły się w lipcu 2016 r.
Zakres prac na S51
Poza trasą główną, prace prowadzone przez Budimex obejmują także wybudowanie trzech węzłów drogowych – Olsztyn Jaroty, Olsztyn Pieczewo i Olsztyn Wschód, dróg serwisowych oraz remont odcinków wybranych dróg lokalnych.
Projekt zakładał stworzenie dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku o nawierzchni bitumicznej oraz 23 obiektów mostowych: 12 wiaduktów nad drogą ekspresową, 3 wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, 2 mosty, 2 przejścia dla zwierząt, 1 wiadukt kolejowy, 1 kładkę dla pieszych. Kontrakt obejmował również budowę urządzeń odwadniających korpus drogowy, rowów drogowych, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, oświetlenia, sieci energetycznych, urządzeń teletechnicznych. Budimex odpowiadał także za stworzenie Systemu Zarządzania Ruchem.
Rozmach i nowoczesność budowy
Liczby towarzyszące kontaktowi są imponujące. Podczas robót ziemnych i przygotowania terenów Budimex zdjął ok. 400 tyś. m3 hummusu, czyli warstwy ziemi roślinnej, wykonał ponad 2 mln m3 wykopów i położył łącznie ok. 500 000m2 (350 tys. ton) nawierzchni bitumicznej. Powstało też ok. 7 tyś m2 ekranów akustycznych. Podczas robót mostowych wykonano 2 mln ton konstrukcji stalowej, wykorzystano 650 tyś ton stali sprężającej, 7,5 mln ton stali zbrojeniowej i 38 tyś m3 betonu konstrukcyjnego. Największym wyzwaniem inżynieryjnym był z kolei most na rzece Łynie, który jest jednoprzęsłową konstrukcją stalową z ustrojem żelbetowym. – Most ten, mający 138 m długości, był budowany na grząskim terenie, więc wymagał wielkiej precyzji w planowaniu i wykonywaniu działań budowlanych – mówi Dariusz Blocher. W inwestycji Budimex zastosował także nowoczesne rozwiązania budowalne np. zbrojenie kompozytowe, które jako odporniejsze na negatywne czynniki środowiskowe, nie wymaga kosztownych napraw, związanych np. z korozją konstrukcji. Z kolei do pomiarów geodezyjnych wykorzystano drony.
– Wszystkie działania wykonujemy zgodnie z terminami zawartymi w umowie, które przewidują oddanie całego kontraktu w czerwcu 2019 roku – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA. – Prace nadal trwają, m.in. z powodu osiadania gruntu, który jest bardzo niestabilny w okolicach Bartąga. Wymieniliśmy 1 mln m3 gruntu do wzmocnienia konstrukcji drogi, ale musimy poczekać aż nawierzchnia całkowicie osiądzie i będzie można dokończyć niezbędne prace. Jestem przekonany, że kierowcy docenią inwestycję, która znacznie ułatwi podróżowanie w tym rejonie Polski. To również niezwykle istotne przedsięwzięcie z punktu widzenia miasta, ponieważ pozwoli wyprowadzić z Olsztyna znaczną część tranzytu i zmniejszyć obciążenie wewnętrznych ulic. Ta długo oczekiwana droga z pewnością odegra strategiczną komunikacyjną rolę – mówi Dariusz Taraszkiewicz – Dyrektor Rejonu Budimex na woj. warmińsko – mazurskie.
Obwodnica Olsztyna to nie jedyna inwestycja Budimeksu w woj. warmińsko-mazurskim. Firma realizuje tu także budowę ul. Towarowej w Olsztynie, której wartość to ok. 103 mln zł, buduje wiadukt nad linią kolejową w Ostródzie oraz przebudowuje drogę krajową nr 53 w Szczytnie.
Budimex Ip Obwodnicaolsztyna 20181212
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex