24.11.2022

Budimex rozpoczyna budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Udostępnij artykuł

24 listopada odbyła się inauguracja budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Budimex rozpoczyna prace ziemne przy zasadniczym ciągu nowej trasy. Wcześniej spółka realizowała prace wycinkowe, archeologiczne, geodezyjne i przygotowawcze. Generalny wykonawca zrealizuje kontrakt o wartości ponad 581 mln zł netto w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych, czyli do marca 2025 roku.

Budowa OMT została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, realizowane przez Budimex to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km. Do 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i z rezerwą pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód drogowy Miszewo, a także m.in. 25 obiektów inżynieryjnych. Kontrakt realizowany jest przez Budimex w formule „Projektuj i buduj”.

Budimex podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 w ramach projektu pn. „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej” w kwietniu 2021 roku. Kontrakt o wartości ponad 581 mln zł netto generalny wykonawca zrealizuje w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych, czyli do marca 2025 r. Umowę podpisano na odcinku S6 Luzino-Szemud realizowanym przez Budimex, który jest kontynuacją planowanej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.  W ramach inwestycji Budimex będzie odpowiedzialny za realizację ok. 16,3 km odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, będącej częścią drogi ekspresowej S6.

Dziękuję wykonawcom za podjęty trud, ponad 20 obiektów inżynieryjnych. Obwodnicę realizują dwaj wykonawcy, którzy gwarantują dobrą i terminową realizację tej inwestycji. Życzę polskim inżynierom na tej budowie dobrej i bezpiecznej pracy – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Docelowo OMT będzie miała około 39 km długości i umożliwi sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Budowana obwodnica będzie miała strategiczne znaczenie także dla transportu w obrębie Żukowa oraz Chwaszczyna i odciąży ruch na istniejącej drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta.

Realizacja kontraktu obejmuje 3 mln m3 w zakresie prac ziemnych z wykorzystaniem 26 obiektów inżynierskich, 6,5 tysiąca ton stali, 45 tysięcy m3 betonu oraz 280 tysięcy ton nawierzchni ścieralnej. Prace te wykonujemy posługując się własnym sprzętem, m.in. przebudowę kolizji podziemnych, którą właśnie rozpoczęliśmy. Do pracy ruszyło dzisiaj 20 jednostek sprzętowych – podsumowuje Przemysław Czaja, Dyrektor Kontraktu Budimex SA.

OMT to kolejna inwestycja infrastrukturalna w portfolio Budimeksu. Aktualnie firma realizuje m.in. budowę, drogi ekspresowej S61 (na odcinkach: Suwałki – Budzisko z obwodnicą Szypliszek, Stawiski-Szczuczyn, Wysokie – Raczki) oraz trasy ekspresowej S19 na odcinku od węzła Białystok Zachód (bez węzła) do węzła Białystok Księżyno, S11 na odcinku Koszalin – Zegrze Pomorskie, S5 Ornowo – Wirwajdy w woj. warmińsko-mazurskim, czy S1 w Małopolsce.

Pobierz plik - obrazek

Budimex Rozpoczyna Budowe Obwodnicy Metropolitalnej Trojmiasta