Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
18.12.2020
W dniu 18 grudnia 2020 roku generalny wykonawca podpisał umowę z Zarządem Dróg i Mostów oraz Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na wykonanie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego (ZCK). Oferta Budimeksu została ogłoszona jako najkorzystniejsza w przetargu rozstrzygniętym w październiku tego roku.
Budimex nada nowy wygląd staremu placowi dworcowemu w Lublinie i zamieni go w wyjątkowy deptak oraz nowoczesne centrum komunikacyjne w regionie. W ramach projektu oraz zadań 1,3 i 4 generalny wykonawca wybuduje nowy gmach dworca autobusowego i kolejowego pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową. Powstaną tu także nowe perony, które będą mogły sprawnie obsługiwać autobusy transportu miejskiego, pozamiejskiego i dalekobieżnego.
– To ważny moment, z punktu widzenia prowadzonej przez Miasto konsekwentnej polityki transportowej. Po wielu latach starań Lublin będzie miał dworzec na miarę wyzwań XXI wieku. To jedna z największych i najważniejszych inwestycji Miasta współfinansowanych ze środków europejskich w tej perspektywie unijnej. Zbudujemy w pełni funkcjonalny węzeł, integrujący transport wewnętrzny Lublina z transportem regionalnym i dalekobieżnym. Jestem przekonany, że ta inwestycja będzie przykładem nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych dla innych miast w Polsce, ale także i w Europie. Już w 2022 roku skorzystamy z zupełnie nowej przestrzeni, na którą Lublin czeka od dawna – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
– Bardzo się cieszymy, że w Lublinie, gdzie Budimex jest aktywnie obecny od ponad 15 lat, zrealizujemy tak ważną dla miasta inwestycję. Po Arenie Lublin, stadionie lekkoatletycznym, rewitalizacji Placu Litewskiego i Parku Ludowego oraz przebudowie ulic Mełgiewskiej, Bohaterów Monte Cassino, wiaduktu na ul. Grygowej, a także przedłużeniu Al. Solidarności w kierunku Warszawy, budowa dworca metropolitalnego wraz z przebudową układu komunikacyjnego stanowi kolejne wyzwanie organizacyjne i techniczne – mówi Artur Popko, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Operacyjny w Budimeksie.
Zgodnie z kontraktem pod budynkiem dworca ma powstać parking podziemny o powierzchni ok. 7,5 tys. m2, który pomieści 174 samochody. Z kolei na gmachu zaprojektowano zielone dachy ze szczególnym uwzględnieniem roślin oczyszczających powietrze. Obiekt będzie wyposażony w nowoczesne technologie m.in. specjalny system odzyskiwania deszczówki, który zapewni wodę do podlewania roślin, jak i do celów sanitarnych. Powierzchnia całkowita trzykondygnacyjnego budynku dworca wynosi ponad 18 tys. m2. Warto dodać, że obiekt będzie dostosowany do bezkolizyjnego przemieszczania się pieszych oraz osób PRM.
– Budynek dworca, a zwłaszcza to, co stanowi o jego oryginalności i nowoczesnym wyglądzie, czyli „słupy – drzewa” wymagają niezwykłej staranności i precyzji w wykonaniu, aby osiągnąć efekt zamierzony przez architekta. Jesteśmy w pełni gotowi do realizacji nie tylko od strony inżynierskiej, ale także organizacyjnej, tak aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców związane z realizacją inwestycji – dodaje Artur Popko.
W ramach projektu Budimex przebuduje także istniejące oraz wybuduje nowe ulice w centrum miasta. Zupełnie nowy wygląd zyska kilka jezdni, chodników i ścieżek rowerowych wokół dworca. Po rewitalizacji plac dworcowy stanie się ozdobnym deptakiem, na którym zostanie całkowicie usunięty ruch kołowy. Aleja będzie wizualnym i funkcjonalnym łącznikiem z głównym wejściem do dworca PKP. Przed budynkiem zaplanowano także zatoczki postojowe z miejscami typu Kiss&Ride. Na ulicy 1 Maja, architektonicznym przedłużeniu Placu Dworcowego, pojawią się m.in. nowe nasadzenia drzew i krzewów, elementy małej architektury, miejsca postojowe i stojaki rowerowe.
Projekt przewiduje również rozbudowę ul. Krochmalnej, gdzie mają powstać dwie nowe drogi. Wzdłuż nich przewidziano ponad 120 miejsc postojowych dla busów i autobusów. W tej okolicy zaplanowano także budynek socjalno-techniczny dla obsługi dworca z częścią socjalną dla kierowców.
Dworzec Metropolitarny w aglomeracji lubelskiej to kolejna inwestycja kubaturowa realizowana przez Budimex. Generalny wykonawca aktualnie prowadzi prace nad rozbudową Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie, w którym powstanie nowy budynek obejmujący m.in. nowy blok operacyjny, SOR, oddział intensywnej terapii oraz zakłady diagnostyki i laboratoria. W ostatnich dwóch latach Budimex zrealizował także dla samorządów miejskich zintegrowany węzeł komunikacyjny w Katowicach i w Kielcach.
Budimex Wybuduje Dworzec Metropolitarny W Lublinie 20201218
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex