Strona główna > Media > Budimex zakończył budowę mostu w Kwidzynie
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Informacje dla inwestorów
Bieżące notowania
Zobacz więcejRaporty bieżące
Zobacz więcejWskaźniki finansowe
Bieżące notowania
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
26.07.2013
Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana z gdańskim Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad 3 września 2010 roku. Jej wartość wynosi 250,8 mln zł netto.
Most przez Wisłę przebiega w ciągu drogi krajowej nr 90. Łączy drogę krajową nr 1 – leżącą po zachodniej stronie rzeki z drogą krajową nr 55 – leżącą po jej wschodniej stronie.
Na przeprawę mostową składają się estakady dojazdowe nad terenem zalewowym i most główny.
Trasa główna przeprawy ma 11,9 km długości.
W jej ciągu są następujące obiekty inżynierskie:
– most przez rzekę Wisłę o długości 808,5 m i całkowitej szerokości 15,9 m,
– trzy estakady o łącznej długości ok. 1 km,
– most przez rzekę Strugę Młyńską (25 m) i przez rzekę Liwę (51,6 m),trzy przejścia dla
zwierząt, przejście gospodarcze oraz kilkanaście przepustów, pełniących równocześnie
funkcję przejść dla małych zwierząt.
W ramach inwestycji przebudowano także skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 (na początku projektowanego odcinka) oraz wybudowano pięć nowych skrzyżowań – w tym dwa dwupoziomowe, ronda (na końcu projektowanego odcinka) oraz 17 dróg lokalnych i dojazdowych o łącznej długości ok. 9 km. Zostały również uszczelnione wały przeciwpowodziowe, zamontowano ponad 7 km ekranów akustycznych.
Budowa mostu typu extradosed o tej rozpiętości przęseł to pionierska realizacja na skalę europejską; dotychczas obiekty o porównywalnych rozpiętościach powstały w Japonii (dwa) i Szwajcarii (jeden).
Most extradosed łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Część kabli sprężających poprowadzonych jest poza przekrojem dźwigara. Rozpiętości przęseł na tego typu konstrukcjach wynoszą od 100 do 200 metrów. W przypadku przeprawy w Kwidzynie wynoszą one od 130 do 204 m i jest to most o największej rozpiętości przęseł w Europie.