Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
17.12.2019
Budimex zakończył istotną część prac na linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na lotach B i C1. Prace na locie B: Pilawa – Dęblin są już zrealizowane w 100% a na locie C: Dęblin – Nałęczów zakończono prace na jednym torze. Od niedzieli 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują po obu odcinkach o długości ponad 90 km.
Na odcinku Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne.
Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy. O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu – mówi Artur Popko – Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa Budimex SA.
Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 – mówi Artur Popko.
Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.
Na odcinku Pilawa – Dęblin (Lot B), prace są już zakończone. Tutaj powstało m.in:
• 120 km torów
• 156 km sieci trakcyjnej
• 106 nowych rozjazdów
• 53 obiekty inżynieryjne
• 17 przejazdów kolejowo-drogowych
• 74 km dróg technicznych
• 8 przystanków kolejowych
Na odcinku Otwock – Pilawa (Lot A) – Przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w przyszłym roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%.
Całość prac realizowanych przez Budimex na LK7 Warszawa – Lublin trwa od maja 2017 roku. Prace realizowane przez Budimex trwają na długości ok 120 km linii. Wartość wszystkich zadań: Lot A, B i C to 1 mld 600 mln złotych netto.
Budimex SA jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej, czy modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Za ten ostatni kontrakt Budimex SA został nagrodzony tytułem „Diament Infrastruktury i Budownictwa 2018” w budownictwie kolejowym. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica-Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Oba kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Budimex jest także generalnym wykonawcą na odcinku Trzebinia – Krzeszowice (Katowice-Kraków), poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.
Budimex Ip Lk7 17122019
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex