Strona główna > Media > Kierowcy na Podkarpaciu pojadą nowym odcinkiem A4
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
27.05.2013
W pierwszej kolejności zostanie oddany do ruchu 18-kilometrowy odcinek od węzła Jarosław Wschód (okolice Pawłosiowa) do węzła Przemyśl (skrzyżowanie z DK77, okolice Radymna). Natomiast oddanie do ruchu odcinka od węzła. Jarosław Zachód do węzła Jarosław Wschód uzależnione jest od zakończenia budowy węzła Jarosław Zachód realizowanego przez innego wykonawcę.
Autostrada A4 w liczbach:
• powierzchnia autostrady – 427 ha,
• długość odcinka – 25,655 km,
• drogi dojazdowe – 38 km,
• roboty ziemne: wykop – 4,5 mln m3 (ok. 2 tys. kursów dziennie), – nasyp – 4,3 mln m3,
• nawierzchnia bitumiczna: 500 tys. ton (ok. 20 tys. kursów),
• podbudowa z kruszywa: 900 tys. ton (30 tys. kursów, 15 tys. wagonów, ok. 500 pociągów),
• wzmocnienie gruntów – 100 ha,
• liczba kolumn gruntowo – cementowych – 12,5 tys. szt., łączna długość 150 km,
• kolumny powstałe w wyniku dynamicznej wymiany gruntu – 300 tys. ton, tj. 10 tys. kursów,
• wzmocnienia były wykonywane na 25 proc. powierzchni autostrady,
• łączna długość barier stalowych – 60 km,
• zbudowano 23 obiekty mostowe, z czego 13 wiaduktów w ciągu autostrady i 10 wiaduktów drogowych,
• wykonano 19 km pali żelbetowych pod obiekty mostowe,
• wbudowano około 100 tys. m3 betonu na obiektach,
• zamontowano około 14 tys. ton zbrojenia na obiektach,
• najdłuższy obiekt ma 206 m,
• system odwodnienia to łącznie 50 km,
• zbiorniki retencyjne z funkcją ekologiczną – 12 szt.,
• budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej: gazociąg – 8 km, linie energetyczne – 14 km, oświetlenie – 34 km kabli, teletechnika – 35 km kanalizacji SIA (systemu informacji autostradowej).
Umowa z rzeszowskim oddziałem GDDKiA na projekt i budowę 25,6- kilometrowego odcinka autostrady A4, o wartości 794,4 mln zł netto, została podpisana 29 października 2009 roku.
Prace budowlane na pierwszym odcinku – Jarosław – okolice Pawłosiowa – rozpoczęły się w sierpniu 2010 roku, natomiast na odcinku od Pawłosiowa do Radymna – w październiku 2010 roku.