Strona główna > Media > Konsorcjum Budimex – Strabag – ZUE zakończyło modernizację „małej linii obwodowej” w Warszawie
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
22.10.2018
Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Wykonano m.in. 4 kilometry torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami. Linia nr 20 została otwarta w nocy z soboty na niedzielę, 20 – 21 października. To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Linie 507 i 509 są w trakcie realizacji.
Realizacja tego kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na 2019. Już teraz konsorcjum zakończyło prace budowlane i modernizacyjne na linii nr 20. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.
Trasa kolejowa Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska gotowa
Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów – stację planowanej, kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską. – Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowana m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimex S.A. Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należy np. innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy zainstalowanie systemu monitoringu CCTV oraz urządzeń łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).
Nieoczekiwane znalezisko
Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków. Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami. – To tylko niektóre z elementów, jakie świadczą o poziomie trudności tej inwestycji. Z zasady budowa prowadzona w centrum miasta jest skomplikowane organizacyjnie, bo przecież mimo intensywnych prac miasto musi sprawnie funkcjonować dla mieszkańców. Jesteśmy jednak konsorcjum złożonym z firm o wielkim doświadczeniu w realizacji projektów kolejowych, więc podołaliśmy temu wyzwaniu – mówi Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex S.A., lidera konsorcjum.
Budimex realizuje również inne kontrakty kolejowe, np. modernizację linii Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin czy modernizację trasy Katowice – Kraków, która leży na międzynarodowym korytarzu biegnącym od Niemiec, przez Polskę, po Ukrainę. Niedawno firma zakończyła także przebudowę stacji Olszamowice, w ramach której zmodernizowana została infrastruktura techniczną stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjna. Dzięki zmianom stacja została całkowicie przystosowana pod sterowanie automatyczne.
Budimex Ip Liniaobwodowawarszawa 20181022