13.04.2015

Na bydgoskim dworcu kolejowym zawisła wiecha

Udostępnij artykuł

Prace na budowie dworca kolejowego w Bydgoszczy przebiegają zgodnie z planem. Po niespełna 11 miesiącach od podpisania umowy poziom zaawansowania prac sięga 60 proc. Wykonawcą inwestycji wartej 134 mln złotych netto jest konsorcjum Budimeksu (lider, 90 proc. udziałów) i bydgoskiej spółki Lech. 

W miejscu wyburzonego dworca powstaje nowoczesny, pięciokondygnacyjny obiekt (jedna kondygnacja podziemna) ze szklaną elewacją. Budynek jest już gotowy w stanie surowym,  obecnie prowadzone są roboty wykończeniowe, instalacyjne i elewacyjne. Otwarcie dworca w zakresie umożliwiającym obsługę podróżnych zaplanowano na sierpień br., a pozostałe prace wykończeniowe wewnątrz budynku zakończą się w listopadzie 2015 roku.

W czerwcu br. zakończy się remont i rewitalizacja zabytkowego dworca wyspowego zlokalizowanego między peronami 3. i 4. Ten czterokondygnacyjny obiekt został wybudowany w połowie XIX wieku. Obecnie trwają prace wykończeniowe i elewacyjne. Odrestaurowany dworzec wyspowy odzyska charakterystyczny dwuspadowy dach z wieżyczkami zegarowymi. Inwestor planuje udostępnić obiekt podróżnym w drugiej połowie lipca.

Wyremontowano już perony 2,4a i 4 z przyległymi torami. Prace budowlane na wszystkich peronach zostaną zakończone w listopadzie br. Do wykonania  pozostał remont peronów: 3a, który zakończy się w połowie czerwca, 3, na którym remont potrwa do końca lipca, 1, gdzie prace potrwają do końca sierpnia i peron 5, na którym prace zakończą się 20 listopada.

Na peronach 1, 2 i 3 zostaną rozebrane budynki. Prace rozbiórkowe na peronach potrwają do połowy października.

Gotowy jest tunel pasażerski, w którym została wzmocniona konstrukcja i wymienione panele okładzin.  Nowy dworzec w Bydgoszczy wraz z infrastrukturą towarzyszącą będzie gotowy w listopadzie 2015 roku.

Umowa z PKP SA na budowę pierwszego etapu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Bydgoszczy została podpisana 28 maja 2014 roku.

Zakres prac obejmuje:

  • rozbiórkę kolidujących budynków,
  • przebudowę dwóch budynków o charakterze zabytkowym,
  • budowę czterokondygnacyjnego budynku z przeznaczeniem handlowo- usługowym, biurowym i dla pasażerów,
  • budowę parkingu i przebudowę infrastruktury kolejowej, w tym peronów, torów i sieci trakcyjnej.