Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
21.06.2021
Na wiosnę br. na budowie zakończono jeden z najważniejszych etapów tj. przywrócono ruch pociągów na zamkniętej wcześniej dwutorowo linii nr 93. Powyższy fakt otworzył nowe fronty i pozwolił na rozpoczęcie prac z wyprzedzeniem po południowej stronie stacji Czechowice – Dziedzice oraz umożliwił przystąpienie do prac na liniach 150 (dwutorowo) i 139 (jednotorowo). Aktualnie wielobranżowo prowadzone są roboty na wszystkich dostępnych frontach.
W obrębie stacji Czechowice-Dziedzice trwa wielobranżowa przebudowa układu torowego części „południowej” oraz „północnej” stacji, w tym budowa przejścia pod torami PPT-1 które obsłuży nowe perony oraz budowa przejścia pod torami PPT 2 przy ul. Kolejowej. Trwa budowa peronu dwukrawędziowego nr 1.
Na liniach kolejowych nr 139 oraz 150, tj. od Goczałkowic- Zdrój do Zabrzegu trwają prace związane z budową mostów MK-3 nad rzeką Wisłą oraz MK-4 nad rzeką Iłownica, wiaduktów kolejowych WK5, WK-6, WK-8. Obecnie przystąpiono również do budowy peronów jednokrawędziowych na p.o. Goczałkowice Zdrój wraz z przejściem podziemnym. Realizowana jest dalszy etap budowy przejścia podziemnego w miejscowości Zabrzeg.
We wszystkich lokalizacjach trwają roboty podtorzowe w zakresie wzmocnienia wgłębnego podłoża, budowy nasypów oraz wykonania warstwy transmisyjnej. Równolegle prowadzone są intensywne prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznych, sanitarnych, kanalizacyjnych, sieci trakcyjnej oraz gazowych. Nieustannie zabudowywane są nowe kable i urządzenia branży SRK i teletechniki. Postępują prace z zakresie budowy obiektów kubaturowych w postaci ekranów akustycznych, nowych wiat peronowych, nowego zaplecza administracyjno- warsztatowego Sekcji Eksploatacji. Zakończono roboty budowalne z zakresie budowy nowej nastawni.
Inwestycja w liczbach:
Obiekty, które powstaną w ramach inwestycji:
Od początku budowy przy realizacji robót zaangażowano już 320 podmiotów, w tym codziennie średnio na budowie pracuje ok 450 osób oraz około 300 jednostek sprzętowych.
Projekt na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice realizuje firma Budimex, zespół Dyrekcji Budownictwa Kolejowego, Rejon 2. Prace kubaturowe w zakresie budowy nowego budynku nastawni LCS oraz zaplecza techniczno – administracyjnego ISE realizuje Dyrekcja Budownictwa Ogólnego, Oddział Południowy, Rejon 8.
Efektem inwestycji będą sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.
Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex