Przebudowa Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Projekt realizowany jest dzięki współpracy czterech jednostek organizacyjnych Budimex – dwóch rejonów: DBK, DBO i Mostostalu Kraków. W ramach kontraktu, na dwóch kondygnacjach, powstaje przejście ze sklepami i restauracjami, a niżej tunel z przystankami dla tramwajów wielkości stacji metra. Zadanie obejmuje wykonanie nowych peronów, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, skomunikowanych z tunelem za pomocą schodów ruchomych i wind, przystosowanych do przewozu wózków i rowerów. Realizacja wiąże się także z powstaniem dodatkowego peronu od strony Tunelowej oraz budową Budynku Wielofunkcyjnego z Halą Dworcową. Przebudowa układu torowego ma umożliwić swobodny przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską, i tym samym stworzenie bezpośrednich połączeń SKM Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Zakres prac dotyczy m.in. budowy 30 km torów, 130 rozjazdów oraz ponad 64 tys. metrów kolumn DSM wzmacniających grunt.

Detale realizacji

Pełna nazwa

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Kategoria

Budownictwo kolejowe

Lokalizacja

Warszawa Zachodnia

Data rozpoczęcia

07.2020

Data zakończenia

w trakcie

Inwestor

PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Wartość

2,2 mld PLN