Wybudowana przez Budimex, w systemie „buduj”, sześciokilometrowa obwodnicę Wałbrzycha przebiega w górzystym terenie tzw. Gór Wałbrzyskich ok. 500 mnpm i pozwala na ominięcię centrum miasta w śladzie drogi krajowej nr 35 (Granica RP – Wrocław). Obwodnica Wałbrzycha to droga dwujezdniowa z trzema węzłami komunikacyjnymi: Rondo Niepodległości; węzeł Żeromskiego; węzeł Reja. Na trasie powstały 3 estakady: nr 5 (rondo), wiadukt nr 6 (ul. Żeromskiego), wiadukt nr 7 (ul. Reja). Najdłuższy z obiektów ma 180 metrów długości.  Budimex skonstruował również przejście podziemne w ciągu ul. Żeromskiego. Powstała kładka dla pieszych nad obwodnicą w rejonie ulic dr Oczki i św. Kingi oraz trzy ramowe przepusty na potoku Szczawnik.

Do budowy zużyto: 750 tys. ton na nasypy, 80 tys. ton mieszanki asfaltowej, ponad 2 tys. ton  stali zbrojeniowej i ponad 19 tys. metrów sześciennych betonu. Zadanie obejmowało także przebudowę 16 istniejących ulic.

Detale realizacji

Pełna nazwa

DK35 Obwodnica Wałbrzycha

Kategoria

BUDOWNICTWO 
INFRASTRUKTURALNE

Podkategoria

Budownictwo drogowe

Lokalizacja

Obwodnica Wałbrzycha w ciągu drogi krajowej 35

Data rozpoczęcia

II kwartał 2019

Data zakończenia

10.2022

Inwestor

Miasto Wałbrzych i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu

Wartość

397 mln PLN