Konsorcjum, którego liderem był Budimex SA, przebudowało tak zwaną małą linię obwodową – linię kolejową nr 20 w Warszawie. W ramach prac wykonano m.in. 4 kilometry nowej nawierzchni torowej na dwutorowej linii nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska.

Podczas realizacji projektu Budimex zmodernizował i przebudował: 4 osobowe przystanki kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Zachodnia peron nr 8, Warszawa Wola i szczególnie istotny Warszawa Młynów, który stanowi węzeł przesiadkowy, łączący kolej, tramwaje oraz Młynów – stację drugiej linii metra. Przebudowane przystanki zostały wyposażone m.in. w: innowacyjne oświetlenie, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (windy, ruchome schody), system monitoringu CCTV, urządzenia łączności technologicznej (przewodowej i radiowej). Ponadto konsorcjum przebudowało sieć trakcyjną, sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, urządzenia SRK, a także 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Kasprzaka, nad ul. Wolską i nad ul. Obozową oraz 2 kładki dla pieszych – przy ul. Prądzyńskiego i nad ul. Górczewską. W ramach przebudowy obiektów inżynierskich zmodernizowano sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz gazowej i wodociągowej. Powstał również nowy budynek lokalnego centrum sterowania.

Detale realizacji

Pełna nazwa

Mała linia obwodowa w Warszawie

Kategoria

BUDOWNICTWO 
KOLEJOWE

Lokalizacja

Warszawa

Data rozpoczęcia

02.2017

Data zakończenia

05.2020

Inwestor

PKP Polskie Linie Kolejowe

Wartość

203 mln PLN