Głównym celem kontraktu „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Morskiego w Gdyni” jest zwiększenie przepustowości strategicznego węzła kolejowego oraz ilości transportowanych ładunków. Budimex w ramach kontraktu odpowiada m.in. za przebudowę stacji kolejowej Port Gdynia wraz z rejonami przedportowymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz usprawnienie powiązanych linii kolejowych.

W ramach całej inwestycji zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz zelektryfikowane zostaną dojazdy do bram portu. Przebudowanych będzie 13 km dróg, most kolejowy oraz 29 przejazdów kolejowo – drogowych. Ponadto komunikację ułatwią dwa nowe wiadukty kolejowe. Kontrakt obejmuje też powstanie budynku Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni kolejowych, budynku biurowego PKP Cargo oraz remont trzech istniejących nastawni.

Przebudowa węzła kolejowego Port Gdynia to niezwykle ważna inwestycja infrastrukturalna dla miasta, regionu i całego krajowego transportu. Po zakończeniu budowy zwiększy się liczba obsługiwanych pociągów i jednocześnie skróceniu ulegnie czas trwania obsługi ładunków. Ponadto po gdyńskich torach będą mogły jeździć dłuższe, bo aż 740-metrowe składy transportujące większe ilości towarów. Dzięki tej inwestycji znacznie zwiększą się możliwości transportowe w tej części Polski.

Detale realizacji

Pełna nazwa

Stacja Port Gdynia

Kategoria

BUDOWNICTWO 
KOLEJOWE

Lokalizacja

Gdynia

Data rozpoczęcia

06.2019

Data zakończenia

2024

Inwestor

PKP Polskie Linie Kolejowe

Wartość

2,02 mld PLN