W ramach prac Budimex zmodernizował infrastrukturę techniczną stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjną, a także nowe komputerowe urządzenia SRK. Dzięki temu zwiększyła się jej przepustowość, a pociągi będą mogły jechać z prędkością 200 km/h. W zakresie prac znalazły się między innymi roboty związane z budową nowej nawierzchni torowej wraz z podtorzem i systemem odwodnienia, rozbiórka istniejącej i budowa nowej sieci trakcyjnej wraz z systemem zasilania oraz zabudowa 12 nowych, bardzo nowoczesnych rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, stosowanych na liniach dużych prędkości, które na plac budowy przyjeżdżały specjalnymi składami w 3-częściowych blokach gotowych do bezpośredniej zabudowy w torze. Powstał też nowy budynek nastawni. Po modernizacji Stacja Kolejowa Olszamowice jest całkowicie przygotowana pod sterowanie automatyczne, bez udziału ludzi. Ponadto wyposażona jest np. w monitoring wizyjny, a rozdzielnia posiada automatyczne systemy gaszenia pożaru.
Mimo, że stacja Olszamowice nie jest przystankiem pasażerskim, to pełni ważną rolę w ruchu kolejowym. Jej modernizacja pozwala na zwiększenie przepustowości CMK, na jednej z najbardziej obciążonych linii kolejowych w kraju.

Detale realizacji

Pełna nazwa

CMK – stacja Olszamowice

Kategoria

Budownictwo kolejowe

Lokalizacja

Olszamowice

Data rozpoczęcia

11.2016

Data zakończenia

05.2018

Inwestor

PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Wartość

47,214 mln netto