W ramach kontraktu Budimex wybudował 2,16 km odcinek Trasy Słowackiego (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) i trzy  jednopoziomowe skrzyżowania: z Al. Gen. J. Hallera (czterowylotowe z sygnalizacją świetlną), z ul. Gdańską (trójwylotowe z sygnalizacją świetlną), z ul. Nową Gdańską (czterowylotowe z sygnalizacją  świetlną).
Ponadto Budimex wybudował czteroprzęsłowy wiadukt o konstrukcji skrzynkowej ze sprężonego betonu z najdłuższym 120 metrowym przęsłem nad torami kolejowymi podwieszonym do stalowej konstrukcji łukowej. Stalowa konstrukcja łukowa składa się z dwóch rur o średnicy 1,5 m i 27 stalowych połączeń o przekroju 0,8 m. Rury zostały wyprodukowane na zlecenie Budimeksu w Niemczech. Z Niemiec, jako 12-metrowe proste odcinki, zostały przetransportowane do zakładu gięcia w Wielkiej Brytanii. W ramach inwestycji przebudowano torowisko tramwajowe oraz zbudowano i przebudowano sieci i infrastrukturę kolidującą z budowaną trasą.
Trasa Słowackiego stanowi połączenie południowo- zachodniej części miasta z południową obwodnicą Gdańska, a także połączenie Portu Lotniczego z Portem Gdańskim i stadionem PGE Arena.

Detale realizacji

Pełna nazwa

Trasa Słowackiego

Kategoria

Budownictwo infrastrukturalne

Podkategoria

OBWODNICE I MOSTY

Lokalizacja

Gdańsk

Data rozpoczęcia

08.2011

Data zakończenia

12.2012

Inwestor

Gmina Miasta Gdańska

Wartość

110 mln PLN